Az NMHH megvizsgálja szolgáltatók sms-díjazását

2021. július 21. – 12:19

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Ágazati vizsgálatot írt ki Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke a szolgáltatók sms-díjazásáról. Az ellenőrzés célja, hogy megnézzék, szükség van-e szabályozói vagy egyéb beavatkozásra – áll a hatóság közleményében.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a szolgáltatók feltehetően egységes árazási gyakorlatot folytatnak az sms-végződtetés és a tömeges sms-ek (pl. banki tranzakciókról értesítő üzenetek) terén, a díjaik mértéke ugyanis megközelítőleg azonos és nemzetközi összehasonlításban is magas.

Mit is jelent mindez? A szolgáltatók közötti sms-ek továbbítására az úgynevezett sms-végződtetési díj ellenében kerül sor. Vagyis a fogadó szolgáltató díjazást kér a másik hálózatból érkező üzenet fogadásáért, amit végső soron az előfizető fizet meg.

A GVH jelzésében foglalt ármozgások és egyéb körülmények arra utalhatnak, hogy az sms-végződtetés piacán vagy annak egyes részpiacain a verseny korlátozódhat vagy torzulhat.

Ezért a piaci folyamatok megismerése és értékelése érdekében az NMHH elnöke hatósági ellenőrzési eljárást indított a Magyar Telekom Távközlési Nyrt.-vel, a Vodafone Magyarország Távközlési Zrt.-vel, a Telenor Magyarország Zrt.-vel, a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft.-vel, a TARR Építő, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.-vel és a Netfone Telecom Távközlési és Szolgáltató Kft.-vel szemben.

„Ha a hatóság a hírközlési ágazati vizsgálat eredményeképpen arra a következtetésre jutna, hogy a magyarországi SMS-végződtetés piacán vagy annak egyes részpiacain beavatkozás szükséges, akkor a hatóság megteszi a szükséges lépéseket a piaci probléma megszüntetése érdekében” – olvasható a közleményben.